Monday, March 05, 2007

Varetægtsfængsling !!!


Allan !!! Kom på banen!!!

Hvad foregår der? Vores politistat begår den ene forbrydelse efter den anden!!! Jeg tænker selvfølgelig på de mange fængslede i politistaten Danmark efter frihedskampene på Nørrebro!!!

Og Urmageren? Sidder han ikke også stadig varetægtsfænglset...?

Hvis han gør, er der så risiko for at han nu deler celle med nogle af de uskyldige, frittænkende, retfærdighedssøgende, frihedskæmpende autonome vandaler? De kunne jo tage skade!

Any way. Kraftigt inspireret af Frk. Rosenkrantz-Theils plan om at lægge karrieren om, har jeg overvejet en karriere som tekstforfatter. Hvad med at starte med en tekst om hvad der skete med urmageren efter han kom ud af fængsel.

*****************
Urmageren er tilbage i sin butik. Han lider af posttraumatisk stress pga. de mange røverier og den lange tid han tilbragt i varetægtsfængsel. Samtidig er hans hørelse nedsat, pga. affyringen af håndvåben i et lille rum.... Politiet har desværre ikke tid og ressourcer til at patruljere ekstra, da alle ressourcer er sat ind på nørrebro. Han kan ikke tegne en forsikring og at røveri sikre urmager butikken er ikke økonomisk muligt.

En kunde kommer ind i urmagerbutikken.
  • Kunde : "Goddag. Hør var det ikke dig, der blev udsat for det der røveri?"
  • Urmager: "Hvad ?? Er det et røveri ?"
  • Kunde : "Rolig nu. Nej nej. Jeg vil bare se på et ur. "
  • Urmager: "Nå, undskyld, jeg troede lige. Man bliver jo lidt paranoid. Hvad kan jeg hjælpe med ?"
  • Kunde : "Har du Seiko ?"
  • Urmager: "PSYKO??? Skal du kalde mig PSYKO, bare fordi jeg har et haglgevær under disken?"
  • Kunde : "Nej nej. Jeg vil prøve at finde et ..."? (bliver afbrudt af urmageren)
  • Urmager: "Vil du RØVE? Ud af min butik" (Urmageren trækker haglsprederen frem)
  • Kunde : "Slap nu af. Jeg vil ikke røve. Jeg kom for a' Købe !!!
  • Urmager: "Kalder du mig også AMØBE???!!! Så er det ud"
  • Kunde : "Overhovedet ikke. Jeg er bare en kunde, der vil se på et ur. Jeg er end ikke bevæbnet. Se her"
Kunden trækker jakken til side .... Urmageren misforstår.... the rest is history....
*****************

... hrhmmm. Tror jeg bliver i min nuværende branche.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home