Thursday, February 22, 2007

Thøgers kommentar til tilbagetrækningen

I dagens leder "Tilbagetog" i politikken skoser Seidenfaden Anders Fogh for at iværksætte tilbagetrækningen af tropper af indenrigspolitiske hensyn og at Fogh sminker nederlaget.

Seidenfaden mener at det var forkert at tage derned i første omgang. Og at det er forkert at vi nu tager hjem. Så mellem linierne anes altså at Seidenfaden egentlig mener at Danmark burde blive dernede og gøre arbejdet færdigt. (Evt. ved at få andre lande til også at bidrage, hvis det kræves)

Men det kan Seidenfaden jo ikke sige af partipolitiske hensyn....

Eller også så mener Thøger at de få soldater vi har alligevel ikke gør hverken til eller fra.

(Hrmh.... jeg glæder mig til at se den næste leder om klimapolitikken.... for Danmarks bidrag til den globale opvarmning er lille, så vi kan gøre hvad vi vil. Jeg tror, sgu jeg køber den 4x4 og smutter på charterferie til Thailand 3-4 gange om året..)

Tak Thøger.... Der faldt den sidste rest af respekt for politikken.

Skulle nogen være interesseret i min holdning, så er den at vi skal trække styrkerne væk i det omfang at vi stoler på at Irakerne kan håndtere situationen selv og at vores tilstedeværelse derfor kan undværes. Situationen i Irak er alvorlig, men nok mest alvorlig i Bagdad, hvorfor det kan være at tilbagetrækningen er ok nu i de sydlige områder. Det vil også være med til at lægge et pres på den irakiske regering til at tage ansvaret.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home