Thursday, December 07, 2006

Racisme... ?

Er lige blevet beskyldt for at være racist af én blogger jeg ellers har (havde?) indtryk af at være et fornuftigt menneske, der var i stand til at reflektere. Hvad der gør at jeg er racist i vedkommendes optik, ønsker han ikke at oplyse (Det er jo som på Mavepusteren i de gode gamle dage... :-) ).

Så derfor spørger jeg (vel optimistisk i betragtning af antallet af læsere her) om der er nogen, der kan oplyse mig om, hvad der gør mig til rascist?













For hvad er racisme? Hvis man følger dansk sprognævns definition, så kan nærmest alle kaldes racister :

"forskelsbehandling og undertrykkelse af eller blot afstandtagen fra grupper af mennesker, som godt kan være af samme race som en selv." Kilde : Wikipedi

Personligt tager jeg stærk afstand fra eks. pædofile...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home