Saturday, January 06, 2007

Skulderklap til Søvndal

Allan har begået nedennævnte på hans blog...

SF kræver regeringens afgang, for som Søvndal udtaler: vis regeringen overlever det her, så kan en regering overleve alt, og så må vi revidere Grundloven og fjerne de bestemmelser, der siger, at Folketinget skal udøve kontrol med regeringen. De giver i så fald ikke længere nogen mening«, siger han.

Det han snakker om er naturligvis at regeringen ikke
formåede at gå på nettet for at finde ud af om uafhængige undersøgelser viste at USA torturede fanger - før de blev læsset ind i torturkamrene i Afghanistan. Af danske soldater, efter ordre fra regeringen!

Allan bliver traditionen tro jordet så jeg vil ikke beskæftige mig med ovennævnte. Jeg vil blot erindre jer om den kære Villy Søvndals investigetive evner.

Som SF’s forsvarspolitiske ordfører stillede Villy Søvndal i 2004 følgende spørgsmål til statsministeren:

"Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?"


Som statsministeren svarede på med:

"Der er ingen specialstyrkebase under den grønlandske indlandsis.
Det kan tilføjes, at der eksisterer en militærbase i North Carolina i USA, der hedder Fort Bragg. Fort Bragg er kendt som en af verdens største militære baser for luftbårne enheder, hvor der er stationeret op mod 45.000 personer, inklusive amerikanske specialstyrker."


Villy Søvndal havde læst og misforstået DSB's blad Ud & Se der nævnte militærbasen Fort Bragg i en kort artikel indeholdende følgende passage af orlogskaptajn Dan Termansen:

"Uanset om de befinder sig på specialstyrkernes base, Fort Bragg, 240 meter under den grønlandske indlandsis eller i 10.000 meters højde over den marokkanske ørken."

Villy Søvndal forstod dette til at Fort Bragg lå 240 meter under den grønlandske indlandsis.

Link til Søvndals latterlighed... http://www.folketinget.dk/Samling/20031/spor_sv/S5034.htm

Jeg griner og græder stadigvæk over Søvndals kommentar, jeg griner fordi han som forsvarspolitisk ordfører burde kende til Fort Bragg, jeg græder fordi han som forsvarspolitisk ordfører burde kende til Fort Bragg.

1 Comments:

Blogger Henrik C said...

Haha, Jeg glæder mig til børnebogen Villy og Allan på glatis! - Desværre er det ikke en børnebog, men en realpolitisk tragikomisk historie om livet på den røde side..

1:42 PM  

Post a Comment

<< Home